Redizajn s dôrazom na ux

Ukážka pripravovaného redizajnu s dôrazom na UX

🔎 Prinášam vám malú ukážku pripravovaného redizajnu web stránky slovenskej reštaurácie Modrá Hviezda. Reštaurácia používa ako jedálny lístok práve jeho online webovú verziu, ktorú si návštevníci načítavajú priamo v reštaurácii prostredníctvom QR kódu. Najväčší dôraz preto kladiem tvorbe prívetivého užívateľského zážitku (UX) z prehliadania ponuky jedál, vín a nápojov.

 

Celý redizajn web stránky bude publikovaný čoskoro, momentálne je dostupná pôvodná verzia webu na www.modrahviezda.sk

 

💡 V redizajne zohľadňujem

– mobilná verzia web stránky ako absolútna priorita

– jednoduchá, prehľadná a intuitívna navigácia

– prívetivý užívateľský zážitok (UX) pre návštevníkov reštaurácie

– cieľ reštaurácie zvýrazniť a viac odprezentovať ponuku nápojov k jednotlivým jedlám

 

Pôvodná verzia

Pôvodná (stále akutálna) verzia webového jedálneho lístka zahŕňa zoznam jedál, ktoré nasledujú v poradí za sebou. Fotky jedál nie sú klikateľné, nedajú sa zväčšiť a pozrieť chutné vizuálne detaily. Na stránke neexistuje všadeprítomná navigácia, ktorá by pomáhala návštevníkovi webu orientovať sa naprieč celou stránkou. Pôvodná verzia webu je vytvorená na šablóne, ktorá ponúka iba limitované možnosti dizajnovania.

 

Redizajn (nová verzia)

1) Globálna navigácia stránky: Návštevník webu môže kedykoľvek jednoducho prejsť na inú podstránku.

2) Klikateľné fotografie: Po kliknutí na fotografiu môže návštevník priblížiť fotku jedla a vidieť všetky chutné detaily.

3) Indikačné ikony: Veľa ľudí, veľa chutí a taktiež preferovaných diét a na nešťastie intolerancií. Pre zjednodušenie výberu jedál budú ku každému jedlu priradené indikačné ikony (bezlepkové, bezlaktózové, vegetariánske) a taktiež ikony zvierat, od ktorých pochádza mäso. Nie každý zákazník totiž pozná pojmy ako mangalica, prípadne jelení steak v anglickom preklade “venison loin” a podobne.

4) Prezentácia odporúčaných nápojov: Reštaurácia Modrá Hviezda je zážitková slovenská reštaurácia a personál rozumie kombinácií chutí ponúkaného jedla a vína, prípadne iných nápojov. K vybraným jedlám bude priradená klikateľná sekcia “Odporúčaný nápoj”. Zákazník si bude môcť k svojmu zvolenému jedlu pozrieť odporúčaný nápoj, aby ešte viac zvýraznil svoj kulinársky zážitok. Naviac, zákazníci reštaurácie sa často pýtajú personálu na odporúčané nápoje k danému výberu jedál. Podnety zákazníkov i zamestnancov považujem za absolútne kľúčové faktory v redizajne celého webu a tvorbe prívetivého užívateľského zážitku (UX).

5) Dolná navigácia podstránky: Návštevník webu bude môcť celý čas prechádzať podstránku prostredníctvom dole umiestnenej navigácie. Po kliknutí na ikony jedla, vína či nápojov ho web stránka prenesie priamo do želanej sekcie, ktorú chce navštíviť.

Tvorba web stránok • Viktor Kováč

Viktor Kováč

Webdizajnér

Popri tvorbe web stránok veľa čítam a píšem o tvorbe web stránok.

Sledujte moju FB stránku dedikovanú webdizajnu, aby vám neunikol žiadny článok.

Naviažme spojenie na LinkedIn a zostaňme v kontakte.

Ďalšie články